weer een blog over niks en alles

Spreeuwlelijkerds

Bij de praxis hele leuke “vetbollenhangers” gevonden, die we hoog genoeg kunnen hangen om buiten bereik van Sorbet de kater te kunnen hangen. In de achtertuin twee, eentje die we goed kunnen zien van de bank en ook eentje aan het voorraam, zichtbaar vanuit de keuken. aan zo´n hanging basket haak die we nog hadden.

Bollen eraan, het is wel wat vroeg maar dan kunnen ze zich nu al een beetje vol eten voor de winter en bovendien leren ze dan waar het vreten te vinden is.

Achter zijn alle bollen al opgevroten, een drukte van jewelste, het leek wel uitverkoop! Het meest zie ik mussen, daarna flink agressieve spreeuwen en ook wat kauwtjes zijn langs geweest. Ook gezien: koolmees en pimpelmees. Prachtig!

Die spreeuwen echter dat zijn me toch een druktemakers. En in de voortuin maken ze blijkbaar vlak bij het raam flinke herrie. De musjes merk ik niet zoveel van, maar als een spreeuw of meer erop zit dan is het net, als ik een beetje tinnitusgevoelig ben, alsof er steeds iemand op het raam klopt.

Het duurde dan ook even voor ik dat geluid gelokaliseerd had. Raar hoor om te merken dat je de vogels buiten ook ineens hoort! 

Geef een reactie

