weer een blog over niks en alles

Maaaaamaaaa!

Mooie titel he!

Op 17 oktober, de verjaardag van mijn lieve zusje (die ik al een hele poos niet gezien heb trouwens, de vraag is dus maar of we wel zo lief zijn eigenlijk :)) was ik weer bij het UMC voor een afregeling. Het zit zo, de maand voor het dansweekend had ik erg veel last gekregen van de geluiden als ik een tinnitusaanval had. Zo erg dat ik de CI zo af en toe echt af moest doen.  Ook op het werk en dat vind ik niet fijn. Dus ik had om een nieuwe afregeling gevraagd, om er een heel zacht programma aan toe te voegen. Eerst kreeg ik de datum van 17 oktober maar ik kreeg steeds meer last dus nog een snellere tussendoor afregeling ook gekregen.  Tijdens die afregeling zei de andere audiologe dat het wel een heel erg standaardprogramma was dat ik had en dat we een persoonlijkere, aangepastere konden maken. Dus de 17e lieten we staan.

Helemaal opnieuw vanaf de grond opgebouwd.  Ipv dat de lijn behoorlijk “recht” loopt is het nu meer een curve.

Rustiger geluid en de irritante geluiden zijn niet zo knarsetandend erg meer. Nog niet fijn, maar dat hoeft ook niet.

Stemmen zijn ook iets anders geworden. Hoe anders weet ik niet precies, meer tja “helder”?

Maar de leuke dingen ervan…. ik liep laatst weg uit de keuken waar jongste dochter zat en ineens denk ik, he, waren dat niet AA-AA geluiden? en ik draai me om en ja, ze had MAAMAA geroepen! *ontroerd*

Het duurt even voor ik de koppeling maak tussen wat ik hoor en wat het kan zijn. Logisch.

Oefenen met CochFit nog niet gedaan, even teveel andere dingen (zoals zware verkoudheid) tussendoor gekomen maar binnenkort ga ik dat weer oppakken.

En andere geluiden die ik nu ineens hoor. Zo leuk!. De stem van de ander uit de telefoon (J zat te bellen voor me en ik hoorde stemgeluiden als hij niks zei) En vandaag dat ik aan mijn bureau zat, in dit kantoortje zitten 3 personen. Een horende, een SH (ook CI ) en ik. En een andere collega stond in de deur met zijn plastic bekertje geluid te maken en IK keek op, de andere twee niet. HAHAHA! Dat zijn leuke dingen.

Eind november weer een afregeling bij deze audiologe. Hoewel de vorige ook prima was heb ik de indruk dat deze wat avontuurlijker is in het uitproberen van dingen. En met recht heeft het me nu al wat voordeel opgeleverd. Het feit dat ik een keer heb kunnen reageren op het roepen van mijn kind….  (en nou weer oostindisch doof daarvoor gaan leren worden, pffff)

 

 

 

Commentaren op: "Maaaaamaaaa!" (4)

  1. leuk!! Wel jammer dat we zo afhankelijk zijn van wel of geen avontuurlijke audiologen… maar je gaat nu dus meer vooruit! Super!!

    • inderdaad, het is echt weer opnieuw een beetje wennen! Maar afhankelijk van anderen blijf je helaas.. en daarin zitten veel verschillende soorten mensen.

  2. Recht zo die gaat en alles gaat goed:)!

Geef een reactie

