weer een blog over niks en alles

Updeet

Nadat ik eergisteren een blog postte en tot de ontdekking kwam dat ik al 1.5 jaar niets meer geschreven had heb ik mijn blog weer eens helemaal doorgelezen. (gelukkig was het niet al te veel)

En realiseerde me dat er heel veel veranderd is. Dus een kleine update is wellicht op zijn plaats.

Ik ben weer single en dat was even heftig. Dochter2 en ik hebben onze draai weer gevonden. Ik ben lid geworden van de stichting Plotsdoven en kwam daar in een warm bad. Als gevolg daarvan ben ik gaan zingen in het Nederlands Gebarenkoor. Nog een warm bad. Mijn eerste optreden heb ik ook al gehad op de WereldDovenDag in Dordrecht.  Er is wat van te zien op de facebookpagina van het koor.

Wat ingezet werd met 100% slechthorend ging door naar stichting plotsdoven, waar ik een heel stel maffe, leuke, gekke, lieve, verstandige, menselijke mensen heb ontmoet, waar ik me gewoon heel erg tussen thuis voel. Bij 100% slechthorend ook maar die groep is gewoon wat jonger. Ik ben wat mensen tegengekomen van vroeger, de klik met anderen is er gewoon. Kortom, die hebben mij -onbewust- geholpen weer mezelf te worden.

En ik wandel veel meer. Vanaf de zomer probeer ik 2 x per week van Hilversum naar Bussum te lopen over de hei. Soms lukt het geen keer soms maar 1 keer en soms een paar weken achter elkaar 2x . het is ongeveer 7 km, direct na mijn werk. En ook met de stichting plotsdoven wandel ik regelmatig.

Dochter2 is op een andere school begonnen en dat pakt goed uit. Het is wel verder fietsen maar dat heeft duidelijk ook voordelen. Conditie! Charlie is nog steeds haar lieveling en die gaan we 1x per week knuffelen.

Ik werk nog gewoon waar ik werk, en hoewel er niet heel veel veranderd is,  merk ik toch wel veranderingen. Ik ben me meer bewust van veel dingen waardoor ik assertiever kan zijn, op een goede manier.

En verder nog meer fijne contacten met fijne mensen en vrienden.

Kortom. Life is good!

Geef een reactie

