weer een blog over niks en alles

Archief voor 3 februari 2012

I-dentiteit

Gisterenavond in bed de algemene beschouwingen van de dag. 

Dat het toch wel dubbel is een CI. 

Want zonder ben ik doof, hoor ik niks. Kan zeer goed liplezen dus het is voor veel mensen makkelijk te vergeten dat ik doof ben. Maar, het is wel duidelijk. Geluid Komt Niet Binnen Bij Ewa. (trillingen via muur en tafel wel maar das toch wat anders)

Maar met ben ik niet horend. Mogelijk zwaar slechthorend. Horen zoals een horende doet zal ik nooit kunnen. Hoef ik ook niet trouwens. Is geen doel of verwachting. 

Maar horenden kunnen zich dat niet voorstellen. Die denken dat ik alles hoor. Leuke vraag woensdag: hoor je dit, hoor je dat, hoor je de douche. Nou nee. Dan heb ik hem niet op. “oh ja!” 🙂

Of dat mensen zeggen dat ik oordopjes in moet doen als ik genoeg krijg van het geluid. 

Dus de conclusie van de algemene beschouwingen: 

Afgezien van dat ik zelf mijn “identiteit” qua geluid zal moeten gaan bepalen, moet ik ook zorgen dat de “identiteit” wel gaat overeenkomen met wat anderen van mij zien, denken, horen, willen.

beetje dubbel leerproces.

Wel boeiend.

(en ik krijg vast last met Apple voor het streepje achter de I in de titel :))